lördag, juli 02, 2005

Junivallens överlevnadsguide till tennisveckan

Ohmygod Zlatan kommer till Båstad! Jag är också i trakten av Båstad. Ska jag åka dit? Han borde ju vara ganska lätt att hitta. Ett mörkhårigt huvud högre än alla överklass- , kändis- och svenneblondiner. Förra året trodde raringarna att David Beckham skulle komma. Som om han vet vad Båstad är. Men nu har de alltså lyckats locka dit en riktig stjärna.

Om ni liksom Zlatan skulle ha oturen att befinna er i Båstad under tennisveckan och känner att ni måste bort, så har jag ett tips. Solbackens Wåffelbruk! Ta Italienska vägen ut från byn. Efter ett tag hittar man en skylt, och därifrån följer man den lilla bäcken upp till caféet. Där beställer man våfflor och sen går man ut och letar reda på en lämplig terrass att sitta och fika på. De små grusade terrasserna ligger utspridda i sluttningen ner mot Laholmsbukten, och stämningen är precis så att man kan tänka sig hur förra sekelskiftets societetsdamer satt där och sippade på kaffe och åt himmelskt frasiga våfflor med hemmagjord sylt. Jag lovar, det är här man ska njuta av Bjärehalvöns idyll, inte i trängseln på Köpmansgatan. Societeten är så mycket trevligare på hundraårigt avstånd.

Så nä, inte ens Zlatan kan nog få mig att åka till Båstad den kommande veckan.

Tennisen? Den kan man se på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar