torsdag, maj 31, 2007

Dagens låt

”Framtiden är ungdomarna”, sa Zlatan idag. Det finns ingen annan spelare i Sveriges landslag som skulle säga nåt så sentimentalt. ”Framtiden är ungdomarna. Det är dem man får kraft från.” Jag tänkte direkt på ”Greatest Love of All”, eftersom jag själv citerade den häromdan här på bloggen. Eller för att jag har kanske sex eller sju Whitney Houston-låtar som jag lyssnat på ett oändligt antal gånger i mitt liv och därför lätt börjar tänka på. Sen mindes jag i alla fall en liten artikel i Sportbladet för längesen där en hop barn på Rosengård alla svarar ”jag!” på frågan vem som är världens bäste fotbollsspelare, när man tror de ska svara Zlatan. Men Zlatan hade väl redan lärt dem om the greatest love of all.

Den där bilden på Zlatan och Moggi och sonen är fortfarande väldigt sorglig. Hur kunde han tro att det skulle bli en ”positiv intervju”? Men han gör åtminstone det han själv känner är rätt. Åtminstone följer han sin egen känsla. At least I’ll live as I believe.

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Whitney Whoston?

Malena sa...

Är det nån slags Arne Hegerfors-uttal av hennes namn eller vad menas?

Sånger från nedre botten sa...

Det var nog bara ett utslag av Arne skulle jag tro. Och ren fascination över att du kommer ut som Whitney-fan.

Malena sa...

Whitney àr en av de stòrsta soulsàngerskorna, det àr vàl kanoniserat och allt vid det hàr laget?

Skicka en kommentar