måndag, januari 30, 2006

Ger igen

Jag har visst blivit utmanad. Här och här. Förlåt jag försökte men jag hatar att fylla i enkäter. Det blev bara det här:

Dåliga vanor, konstiga egenheter. Att jag låter bli att laga mat för det är så tråkigt, att jag inte går och lägger mig när jag borde, att jag ligger kvar i sängen när jag borde gå upp, att jag alltid går åt fel håll, att jag tappar och glömmer kvar viktiga saker som nycklar och plånböcker och därför måste kolla hela tiden om jag har dem med mig.

Saker jag gillar. Kaffe, att fika, springa, gå på bio, bibliotek och biblioteksdatabaser.

Saker jag säger mycket. ”Det är så fint”, svenskt ”aa” fast jag pratar skånska och borde säga ”ja”, ”jag vet inte”.

Saker jag kan. Skriva, sy, teckna, måla, texterna till Danmarks nationalsång, Internationalen och Himlen runt hörnet utantill.

Saker jag vill göra innan jag dör. Skriva en bok, ha barn.

Saker jag inte gillar och som skrämmer mig. Att jag inte vet allt som alla andra vet.

Viktiga saker i nån annans lägenhet som jag bor i. Datorn, mokan, högtalare för att spela musik ur datorn/Ipoden, symaskinen (En Bernina! Går som en dröm), tv:n, sängen.

Kändisförälskelser. Inte nödvändigtvis nuvarande och inkluderande fiktiva personer (vilket väl också kändisar är i det här sammanhanget?) Håkan Hellström, Six-Feet-Under-Claire, Nollor-och-nördar-Daniel, Birk.

2 kommentarer:

Studiomannen sa...

Du gjorde det bra! Jag inser att det kunde lätt bli som ett eksem över nätet detta. För strax efter att jag blivit "taggad" (som det tydligen heter) för första gången kom det en utmaning till. Därmed borde jag insett att du knappast skulle sakna folk som "taggar" dig. Återkommer regelbundet, men kan vänta ett tag med nästa utmaning! :-D

Malena sa...

Ja du kan ju alltid försöka så får vi se om jag svarar! Men jag är inte så populär i de där utmaningarna eller taggningarna eller vad det ska kallas så det är ingen fara. Jag tackar för uppmärksamheten.

Skicka en kommentar