tisdag, januari 24, 2006

Zlatan galore



Corriere dello Sport säger att de upptäckte på fotbollsoscargalan att Zlatan säger du till tränaren! Vilket få andra gör. Förutom Cassano.

La Stampa har en ganska lång artikel om Zlatan idag. Apropå en diskussion om romantik i kommentarerna idag, så har ju Zlatan ett romantiskt förhållade till Juventus. Så man kan väl vara romantiker och gilla Juve. Återigen säger han: ”Efter Juve finns ingenting.” Och: ”Jag ville komma till Juve just för att det var det rätta laget för att vinna mycket.” Jag tycker alltid när han pratar om sitt vinnande att hans sätt att spela: att han vill göra det vackert och spelar för publiken, det är också romantiskt, på ett sätt som motsäger Juve-vinnartänkandet. Men jag ska inte snurra in mig i ännu en romantikdiskurs, just nu i alla fall.

I Zlatans fall kan det ju också finnas mer krassa än romantiska skäl till att deklarera sin eviga lojalitet till klubben och dess ideologi, eftersom kontrakt och löneförhöjningar står på spel.

Annars är han extremt ödmjuk hela tiden och framhåller lagkamraternas betydelse vid varje tillfälle som ges. Och Capello använder alla sina tillfällen till att pressa Zlatan på fler mål.

2 kommentarer:

Carl Arenlind sa...

Jag tror, precis som du skriver, att han vill visa sin kärlek och lojalitet med tanke på nya kontraktet och grejer.
Speciellt som han under tiden i Ajax talade sig så varm om Inter, kloka grabben.

Förresten; skrev jag verkligen om Friends in need-saken innan jag berömde dig för "Även om man förlorar, så vet man ändå vem man är."?
Kanske, men jag skrev ju att det var bland det bästa på länge. Och berömmet kvarstår eftersom det fortfarande är väldigt fint och nästan poetiskt.

Malena sa...

Jag vet inte, jag bara såg att du skrivit det och då tyckte jag det var roligt att du skrev just "på länge".

Skicka en kommentar