torsdag, januari 26, 2006

Det har jag ju sagt hela tiden

”Francesco Totti är världens bäste spelare”, sa Pelé när han besökte World Economic Forum idag.

Ett antal företrädare för idrotten har bjudits in till World Economic Forum som har möte i Davos nu, det är också ganska intressant.

Men inte vet jag vad Pelé sa annars. Om han överhuvudtaget brukar ha nåt vettigt att säga. Om nånting. Jag vill bara uppmärksamma att han kom till World Economic Forum och sa en klok sak: Totti är bäst.

”Även om han haft lite otur”, som Pelé sa sen.

5 kommentarer:

Studiomannen sa...

"If there will be a new Maradona I don't know. But there will never be another Pelé, because my parents closed the machine"

Det var väl ett klokt Pelécitat?

:-D

Fast jag tänker inte argumentera med dig ang Totti, eftersom jag inte har större intresse av italiensk fotboll än att jag vet att det spelas under de årstider vi spelar hockey i Sverige. Ledsen. Han är rätt bra på att loska på folk i alla fall - om det nu var han som gjorde det... *får grunna på det*

Studiomannen sa...

Idag slog det mig 2 saker:

1. Att Sverige och Danmark har en god chans att putta ut Spanien från nästa EM-slutspel

och

2. Att Arseblog är mycket underhållande. Tack för länken. Det finns ingen logik i att jag engagerar mig i engelska ligan och inte i den italienska. Förmodligen beror det på Tipsextra. Trevlig helg! Och grattis till 3-2 segern borta!

Malena sa...

Nej, jag förväntar mig inte att nån ska argumentera mot mig i den frågan. De bara tittar misstroget på mig.

Det är väl också pga t ex såna saker som Arseblog; kulturen kring fotbollen, supporterkulturen, som engelsk fotboll engagerar.

Men det är i Italien som man kan se vackra Roma spela totalfotboll, har jag hört. "Quanto é bella", som Gazzettan ropade ut idag.

Varsågod, tack och trevlig helg!

Malena sa...

Förresten kom jag på att Pelé väl har sagt att George Best var historiens bäste spelare. Vad detta säger om hans omdöme är jag alldeles för ung för att uttala mig om. Eller så säger det nåt om hans känsla för diplomati.

Studiomannen sa...

Hoppas du hinner ta emot en liten förfrågan. Kolla min blogg, Malena - för jag frågar dig en sak där! http://studiomannen.blogspot.com/2006/01/7-deadly-sins.html

Skicka en kommentar