onsdag, augusti 03, 2005

Önskebloggar

Alla katterna åker till veterinären nu, jag måste skriva för att inte gråta. Älskade Monica, nu ska hon dö. Hon som är så självständig men ändå alltid kommer när jag ropar på henne. Den här gången lurade jag henne, skickade henne rakt in i döden. Och maradonatjocke Diego som sov vid mina fötter hela natten, nu död. Tänk på nåt annat.

Som att Petter Furuseth Olsen bloggar på Bomben. (Genom Robert Laul.) Roligt! I detta retorikens tidevarv vore det intressant om en del idrottsmän bloggade. Om man bara skriver samma fem sponsorsanktionerade meningar hela tiden så skulle man väl tröttna på sin blogg rätt snabbt, de skulle bli tvugna att säga något annat. Här är idrottsmänniskor jag skulle vilja se blogga:

Thierry Henry. Intelligent, verbal, samhällsintresserad, självreflexiv. Kul med en sån röst inifrån. Och vilken musik lyssnar de på i Arsenals omklädningsrum?

Zlatan. Behöver jag motivera?

Mikaela Laurén. Blogg från fängelset! Med sanningen om hela dopingaffären, hur hon blivit bemött i simvärlden och om relationen med Alshammar.

Therese Alshammar. Hennes sida av Laurén-saken. Träningsdagbok. Och så vill jag se bilder på hennes syprojekt och veta vilken musik hon lyssnar på. (Simon B skrev häromdan att hon lyssnade på The Tough Alliance. Koka-Kola Veins? Det var väl inte så lämpligt!)

Svetlana Khorkina. Hon verkar smart och rolig och ändå tar ingen henne på allvar, de ser bara hennes kropp. Hon kunde berätta om stenhård, ond träning, ryssar och amerikaner och playboyutvik.

Henrik Larsson. Upp till bevis. Folk som sitter tysta har oftast ingenting att säga. Har Henke det eller är det journalisternas frågor som är så tråkiga? Vad tänkte han på, när han var en liten blyg helsingborgspåg, vad var det som han aldrig sa? Och vad tänker han nu, när han blivit stjärna? Han brukar säga att han och Zlatan har liknande uppväxt, men sen kommer det aldrig någon följdfråga. Vad menar han med att de är lika?

Lars Lagerbäck. Ännu en man som är missnöjd med media. Precis som med Kungen så vill man veta vad han egentligen gör varje dag. Och så vill man läsa rapporter från hans samtal med spelare mellan samlingarna, hur han tänker när han tar ut trupp och lag. Och hur han tänker med spelmodeller och taktik, analyser av matcher...

Det var de jag kom på just nu. Önsketänkande alltihop, är jag rädd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Runströms blog - det vore något.

Malena sa...

Åh, ja, det låter som en väldigt bra idé, även om jag inte riktigt vet varför. Jag är väldigt svag för honom. Så jag säger ja till allt som involverar Björn Runström.

Skicka en kommentar