torsdag, augusti 25, 2005

Ciao bella


Jag har ingen aning om varför jag lovade att ”följa upp” presentationen av Romas a-lag. Jag har inget mer att säga om saken. Men eftersom jag lovat, och ni kära läsare hört av er angående vikten av detta ämne: här ovanför är hon, La Roma. Jag hittar inga superbra bilder, men foton finns här, här och här. Debatten lär fortsätta. Tydligen så finns det också en ”trafikljuströja”, alltså grön med rött och gult på. Jag tycker det syns att Diadorafolket ansträngt sig lite för att blidka traditionalisterna. Inga dragkedjor. Det svarta finns ju kvar, men så tunt att man knappt ser det. Vad som inte alls syns är ett sponsornamn på bröstet. Och det är vackert, men inte så realistiskt. Som vanligt möttes Antonio Cassano av idel visslingar och dessutom har kultkommentatorn Carlo Zampa fått sparken och söta tanten Luisa Petrucci som brukar sitta på läktaren med ett rött och gult parasoll är sjuk.

Men Francesco är glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar