onsdag, februari 04, 2009

Spanien till Spanien

Det har verkligen inte varit mycket med den här bloggen på sistone. Det här är en till lika lat postning som bara återger saker som ligger mig närmast till hands att råka höra, med det kanske är bättre än inget.

Det var i alla fall Roberto Saviano som är i Barcelona idag och pratade om att Barcelona och Neapel är städer som liknar varandra, som är som kusiner.

Jag älskar Katalonien tack vare George Orwell som i Hyllning till Katalonien har fått mig att förälska mig i den här platsen, och också tack vare Lionel Messi, som är den sak  som mest liknar Maradona. Barcelona är mig kärt också för de här sakerna.
Sen var det Ilary Blasi som pratade om hennes och Tottis eventuella likhet med paret Beckham i tevetidningen Sorrisi e canzoni häromdan.
De är också en familj med barn, det är det enda vi har gemensamt. Allt annat är olika. Till att börja med levnadsstandarden.
Någon har då räknat ut att Totti och Blasi drar in 13 miljoner euro om året, Beckhams 160.

En annan olikhet enligt Ilary:
Francesco följer inte alls modet. Jag gör det lite för jobbets skull, men hemma har jag bara jeans och tennisskor, annars får jag ont i ryggen och fötterna. Sen så sjunger Victoria medan jag är tondöv. Men när jag var liten gillade jag Spice Girls. För två år sen åkte jag och Francesco till Madrid för att se dem.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag inte är felinformerad så är väl Ilarys familj laziali!?

Malena sa...

Haha, ja hennes pappa är det.

Anonym sa...

Sen kan man ju fråga sig hur friskt det är att åka ända till Madrid för att se Spice Girls? Okej att dom är sydeuropéer så stackarna vet väl inte bättre men kom igen nu Francesco! Där sjönk han i graderna...igen. :)

Anonym sa...

malenas största idol är Ligabue.
Det vet jag från en säker källa.
/Lerneby

Anonym sa...

Förtal. På min egen blogg. /Malena

Anonym sa...

Tycker nog att du kan behöva lite mothugg Malena! Och Lerneby, du gillar väl också Ligabue?

Anonym sa...

Behöver mothugg, jag vet inte, det verkar ju som att det bara är laziali som läser den här bloggen. (For the record så gillar jag alltså ABSOLUT INTE Ligabue.)
/Malena

Anonym sa...

Oroa dig inte. Inte bara obehagliga laziali som läser bloggen ;-)

/D

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=6TZcZPuZBv4

!!!!

Vilken film?

/Lerneby

Malena sa...

Tur att jag har dig, David.

Lerneby, jag orkar inte titta på en Ligbue-video, jag förstår inte frågan.

Anonym sa...

Jo alltså i den videon finns det utdrag ur en italiensk film och jag undrade alltså vilken film det var, men om du inte sett videon är ju det svårt.
/Lerneby

Malena sa...

Enkel googling: filmen heter Radiofreccia.

Anonym sa...

En film som tydligen fått en jäkla massa priser och vann en golden globe med.....och den är regisserade av Liga!
Stort ändå.
/Lerneby

Hossein Nayebagha sa...

Har italienare också skor på sig inomhus?

Malena sa...

Ja, i alla fall inneskor av nåt slag skulle jag vilja säga.

Anonym sa...

Får hoppas det. Tycker det är ociviliserat att gå omkring i hemmet med sina uteskor.

H.

Malena sa...

Jag håller med men olika klimat kan ju göra att man vistas mindre hemma och att man inte blir så smutsig om skorna som i Sverige.

Skicka en kommentar