onsdag, februari 08, 2006

La Magica

Nu är det nåt magiskt väl? Det var den där åttonde segern. Aldrig i historien, inte ens under Capellos scudetto-säsong, har Roma vunnit åtta ligamatcher i rad. Jag har La Gazzettas direktmatchreferat på. Cagliari leder helt plötsligt med två mot noll. Sen har Roma kvitterat. Sen blir en spelare i Cagliari utvisad. Sen gör de mål igen. Sen blir en spelare i Roma utvisad. Sen får Roma straff. Sen står det 3-3. Sen, får Roma en straff till. Då är det 46:e minuten i andra halvlek, Francesco Totti slår in straffen och Roma leder för första gången matchen. Och vinner. Allt det här är siffror och bokstäver som ändras på min datorskärm. De är alldeles för osannolika för att beskriva 90 minuters verkligt fotbollsspelande. 4-3. Åtta segrar i rad. Det är nog sant.

8 kommentarer:

Alejandro Firpo sa...

He, he...nu är du glad va!?

Men lugn...det håller nog inte hela vägen! Snart kommer Totti upptäcka att det är viktigare att kamma sig rätt än att hitta målet :-)

Nej då...det är kul att Roma kommit igång. Skulle vara intressant se dom lira i Europa igen.

Malena sa...

Jag tror nog att Totti både kan kamma sig och ta hand om sin bebis OCH spela fotboll faktiskt.

Han har ju snyggare frisyr än Zlatan, dessutom.

Studiomannen sa...

Jag har sett Blåvitt spöa Roma (-83 med Liedholm som tränare för ASR) Synd bara att ASR vann första mötet med 3-0.

Vi tog igen det mot Inter 4 år senare. Tystare San Siro har knappt existerat.

Jag skiter i att svenska lag skulle ha problem med att slå Empoli hemma numera. Jag vet att det är sant och försöker leva vidare i drömmarnas värld.

Fast det är inte så drömskt att tro att Roma har chans på Scudetton. Ska hjälpa till att hålla tummar.

Malena sa...

Vi kan inte vinna scudetton. Den vann Juve för länge sen.

Studiomannen sa...

Hela Italien längtar väl egentligen efter en Romaseger för då tar Sabrina Ferilli av sig sin tröja igen om du hajar...

(Hoppas nu att jag minns rätt så hon inte höll på Lazio)

Malena sa...

Jag tror inte just den anledningen spelar så stor roll. Ungefär lika liten som Tottis hår. Eller, mycket mindre roll än Tottis hår.

MiP sa...

"Så fort nånting går bra vet man att allt strax kommer gå åt helvete", vill jag minnas att nån skrev angående Roma för inte så länge sen.

Totti och de övriga magikerna tycks ha lämnat verkligheten bakom sig. Vem vet, kanske för gott? Så fortsätt att njuta!

För övrigt är osannolika matchförlopp i fotboll nästan bäst när man inte har något annat val än att få sig dem till livs via underliga filter, till exempel text-tv. Oftast är det ju sant det som står där om alla mål som trillar in, men – och det är ett "men" som skiljer den troende från alla andra – vågar man verkligen lita på det man ser på skärmen?

Till slut sitter man där och vet att allt kommer att gå åt helvete.

Men tänk om det inte gör det? Roma har kanske förlorat sin sista match? :)

Malena sa...

Jamen det var ju skitlängesen jag skrev sådär.

Vi har en galen lagkapten som inte säger som alla andra spelare: "vi tar en match i taget ocht tänker inte på rekord", utan "nästa mål är tio segrar i rad. Vi vill skriva in oss i den italienska fotbollshistorien." Så det kommer nog gå toppen, för att göra saker Totti stylee har ju funkat hittills.

Skicka en kommentar