lördag, februari 25, 2006

För mycket

Ibland är man på så fel ställe. Som nu när man är i Stockholm men borde varit i Italien. Jo, det pågår visst ett OS där och Sverige tar en massa guld och så. Men min italienlängtan slog mig idag när jag förjäves letade efter italienska Vanity Fair. Den finns inte i den här stan. Så nu får jag inte läsa intervjun med coola Ilary Blasi. Den var kanske jättekort och dum, men det vet jag ju inte. Bara en sån liten perifert derbyrelaterad detalj som en intervju med Francesco Tottis fru känns mer påträngande än hela OS nu. För imorgon är det partitissima. Match-issima. Som det krävs både substantiv och adjektiv i ett för att beskriva. Olympiastadion i Rom klockan 20.30. Jag räknar alla saker som gör matchen till större än själva livet.

1. Det är Rom-derbyt.

2. Det kan vara Paolo Di Canios sista derby.

3. Veckans stora drama har varit Francesco Tottis skada. Han har själv föreslagit att han ska sitta med på bänken även om han inte kan spela. Han får nog inte det enligt reglerna, men så stor är hans betydelse, så stor är matchen och så rolig fantasi och stort hjärta har han.

4. Roma kan vinna sin elfte raka ligamatch, ingen i Serie A:s historia har en sådan lång segersvit. Rekordet kan alltså sättas genom en vinst mot Lazio.

Om jag varit där hade jag nog inte blinkat ens, men på tv tror jag inte jag vågar titta.

3 kommentarer:

Carl Arenlind sa...

Visst såg du väl matchen igår? Jag tror att det var en match som du hade älskat. Speciellt bilderna på Totti.

Malena sa...

Jaa. Det var det finaste jag sett i hela mitt liv.

Men Carl, nu kan jag inte hålla på och sympatiheja på Inter nåt mer. Nu spelar vi ju i samma division. Nu vill vi ta andraplaten från er onda norrlag!

Tolfte segern på söndag.

Carl Arenlind sa...

Visst, ge er gärna på de onda norrlagen. Men Inter rår ni inte på.
Hoppas men vågar jag inte tro...

En oergört spännande match blir det. C+ sport, söndag 20.30, Inte missa!

Skicka en kommentar