onsdag, juni 22, 2005

Jose-fin

Bara några dagar efter att Lennart Johansson sa att damfotbollen borde kunna användas i marknadsföring av produkter som vänder sig specifikt till kvinnor, så gör Josefine Öqvist just så. Hon ska vara ansikte för kosmetikamärket Kanebo. Intressant att få ett konkret exempel att diskutera. Vad tycker Jens Orback om det här? Bidrar Öqvist till att driva damfotbollen in i ”det sexualiserade offentliga rummet” nu?

Jag gillar Josefine Öqvist skarpt. Hon verkar alltid föra med sig fart och energi till spelet när hon kommer in på plan. Dessutom är hon härligt mediaotränad.

Och jag har svårt att se hur det kan vara fel i sig att en fotbollsspelare gör reklam för just smink. Eller hur det skulle göra att hon inte kan uppskattas som spelare. Först när kampanjen kommer kan vi tala om budskapet.

Förslaget att hon ska visas regnblöt och svettig på planen för att sen, klipp, komma ut nysminkad ur omklädningsrummet och se lovely ut är väl redan ratat?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare Malena!
Eveliina tipsade mig om din blogg som jag har läst ett par dagar nu. Riktigt underhållande och välskrivet, till skillnad från 99 procent av alla bloggar där ute. Men jag är inte helt nöjd över Tottifixeringen; han och jag har aldrig klickat särskilt bra. Mer Mellberg på junivallen!

Peace!

/Dan

Malena sa...

Hej Dan!
Tack för komplimangerna. Men du får nog dras med Totti. Om jag inte övergivit honom vid det här laget så vet jag inte vad han ska hitta på för att jag inte ska kunna förlåta honom. Nästa säsong kommer han att spela som en dröm! Och sen är det revansch-VM.

Allt fint,
Malena

Skicka en kommentar