fredag, oktober 31, 2008

399

I onsdags hade Il Romanista ”Det kan inte regna för alltid” som rubrik på sin förstasida. Sen blev matchen inställd på grund av regn.

Igår var det en bild på Totti och ”400 ZITTI E A CASA”. Som det där tecknet han gjorde när Roma vann med 4–0 mot Juventus, fast 400 eftersom han skulle spela sin 400:e match mot Juventus idag.

Han blev inte uttagen, för han har ont i knät som han opererat.

Vad kan man göra, höll jag på att skriva, det skulle ju varit ungefär det dummaste och barnsligaste jag skrivit i hela mitt liv, för jag kan ju inte göra nånting alls åt att Francesco Tottis knä blir inflammerat. Nån borde göra nånting åt det, för vi kan ju inte ha det så här i vår värld; hålla på och spela fotboll utan att Francesco Totti är med.

Idag, när vi alltså ska möta den där gamla tanten i Turin, då vågar sig Il Romanista på en förstasida om att jaga bort häxor.

6 kommentarer:

Anonym sa...

.....ja här finns ju en hel del uppenbara problem. Men ett stort är ju ofömågan till förändring, som är väldigt tydlig i Roma.
precis som i Italien som land faktiskt.
:)

Malena sa...

Om inte Roma hade förändrats de senaste tre, fyra åren, då hade kanske tränaren varit sparkad vid det här laget som du tycker.

Anonym sa...

Spalletti har varit duktig. Helt klart. Men hans stora nackdel har varit enligt min mening att han varit så låst i sitt spelsystem.
Och det´verkar han ju fortfarande vara.
/Lerneby

Malena sa...

Jag tycker det verkar som om folk inte fattar hur otroligt bra resultat Roma gjort de senaste tre säsongerna, framförallt hur bra det gått i CL. Folk kan snacka hur mycket som helst om att Spalletti inte kan förändra en matchbild - tills det finns ett bättre alternativ tycker jag det vore total galenskap att sparka honom. Vem ska göra det bättre? Mazzone, säger Gazzetta dello Sport, där de verkar tro att Romas lednin består av ett gäng idioter.

Nej, nu får spelarna fanimig skaka av sig vad för demoner det nu är som rider dem och börja spela som de kan.

Anonym sa...

Problemet är att det krävs rätt mycket för att skapa en reaktion.
Att sparka tränaren är ett sätt.
Att vinna ett derby ett annat.
Därför är jag lite nervis inför derbyt om två veckor. Men förlorar Roma det åker Spalletti, det är jag rätt säker på.
/Lerneby

Malena sa...

Jag är mer rädd för matchen på tisdag. Men jag tror inte Spalletti kommer få sparken. Spalletti är en så integrerad del av hela projektet Roma, det är inte bara att sparka honom hur som helst.

Skicka en kommentar