fredag, november 18, 2005

Roma vs. Ibra

Zlatan ger sig in i Roma-Juve-kontroverserna! ”Roma är som Ascoli” säger han i Tuttosport. Åh, så typiskt arrogant juventinskt av honom! Eller, det är det ju inte, för hans ord tolkas och spetsas till ganska friskt i rubriker och utryckta citat. Men juventino är han. Han säger att han aldrig kommer spela i Roma. ”Assolutamente no. Alla Roma mai.” ”Juventus är det enda italienska laget jag kommer att spela i, jag älskar känslan att spela prestigefyllda matcher varje söndag.”

Folk är tydligen upprörda över att Zlatan inte kom till Fotbollsgalan. Vad är det i jämförelse mot att han är värsta superjuventinon? Ingenting, är vad det är. Men jag älskar honom ändå.

3 kommentarer:

MiP sa...

Apropå Roma och Juventus: Är det klart var Cassano spelar nästa säsong?

Malena sa...

Nä, inte ett dugg. Roma har fått köpförbud under januarifönstret så han lär väl behövas under våren. Han har ju kommit igång och spelat lite nu, men ju mer han spelar desto större är väl risken att nåt annat lag ska vilja ha honom. Men han vill ju ha så jäkla mycket betalt, det verkar ju inte så troligt att han ska få lika mycket betalt som Zlatan i juve tex. Jag har inte sett så mycket av när han spelat men han såg lite tjock ut. Och så missade han ju en straff, som han försökte slå á la cucchiaio. Toppidé.

Malena sa...

Det kan man ju räkna ut själv, men jag kanske ska påpeka att det ju kan finnas oofficiella överenskommelser, som det talas om här tex:
http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=108369

Skicka en kommentar