söndag, september 30, 2007

Lazio

Förra helgen omhändertogs 66 laziali av polisen, i måndags hade de presskonferens där de visade upp knivar och andra grejor som de omhändertagit, alla 66 fick direkt Daspo, alltså förbud att komma in på sportarenor, i tre år och dessutom måste de gå och skriva på ett papper tre gånger när det är match för att bevisa att de inte är där. De flesta slapp sen underskrivandet. Det har varit mycket med det där under veckan. Så jag satt och letade information om det och om vad som hänt med kurvans mest fascistiska grupp, de som står längst ner i hörnet och som jag råkade bli kompis med under matchen mot Livorno i våras. Man stöter ju alltid på de där grejorna när det handlar om Lazio, det är kanske orättvist att just Lazio förknippas så mycket med våld och fascism men det finns faktiskt ett verkligt problem i Curva Nord fortfarande. Men jag snubblade också mitt i allt över nyheter om Angelo Peruzzi. Jag tycker egentligen mycket om Lazios publik, och matchen efter den då jag stod i kurvan tackades Peruzzi så hjärtligt, inte så mycket officiellt, men spontant från läktarna, det var fint. Han skulle få en plats i klubben efter karriären men det verkar inte stå högst på Lotitos prioriteringslista direkt. Istället engagerar Peruzzi sig i Lazios damlag nuförtiden. I veckan har han föjt med med dem till en turnering i Alghero och han sponsrar dem, ”Pama's Investments by Angelo Peruzzi” står det på tröjorna. Här är hemsidan. Nu ska jag gå och lägga mig, utan att kolla färdigt om de där fascistkillarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar