söndag, april 22, 2007

Scudettomatematik

Jag vet att la Gazzetta skriver att ”om den blåsvarta scudetton skulle tillskrivas bara ett namn, vore det hans”, om Zlatan. Jag tycker ändå det känns lite, lite mer som Marco Materazzi är årets scudetto-man. Nu när det är klart känns det mer så. Zlatan är den här säsongens största stjärna i Serie A och en symbol för det vinnande Inter, javisst. I Skys intervju blir det förvirring om hur många scudetti han har vunnit. Zlatan är den ende som är bestämd. ”Nej, de har inte tagit ifrån mig nåt.” Fem har han, tre i Italien. Två med Ajax, två med Juve, en med Inter. Och i omklädningsrummet sjunger Inter ”senza rubare, vinciamo senza rubare”: ”vi vinner utan att stjäla”. Jag vet inte om Zlatan sjöng med.

2 kommentarer:

Claes Nordmark sa...

Fan, fan, fan. Ursäkta mitt språk, men det verkar som att Z kommer att bli tvungen att operera höger ljumske och missar i sådant fall några EM-kvalmatcher... Ngh, frustrerande!

Malena sa...

Nej, det är inte så bra. Förra året hade han ju problem under VM, så om han inte skulle opererats nu hade han kanske fått det igen och inte kunnat spela ändå, efter en lång säsong? Om han inte bytt klubb då hade han kanske opererats i somras efter VM, det hade varit lägligare. Man får hoppas att det blir bättre av operationen, bara. Men såklart inte bra för Sverige.

Skicka en kommentar