torsdag, mars 29, 2007

Mindre än en vecka kvar

Såhär dagen efter slår det mig att jag nästan glömt att landet jag befinner mig i spelat EM-kvalmatch. Det finns bara en match här i Rom. Manchester. (Och jag ska gå! Ja!)

Man måste också påminna sig om att Milan kommer hit på lördag. Jag tror de kommer vinna. Det borde vara en av säsongens höjdpunkter att möta Milan, men hur ska spelarna kunna koncentrera sig på det bara fyra dagar innan Manchester? Roma har den sortens lag som behöver inspiration för att spela bra.

Kanske var det detta Lagerbäck och ingen annan förstod går, när Chippen inte fick starta för Sverige. Hur skulle Wilhelmsson kunna koncentrera sig på en EM-kvalmatch när det bara var en vecka kvar till Champions League? Han är ju romare.

4 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Hälsa piazzorna... Är grön av avund för att du befinner dig i "mitt" Rom. Blir sjuk av längtan här nu...

Malena sa...

Det ska jag göra. Ni har nog haft mycket finare vårväder tror jag faktiskt, det kan du ju trösta dig med. Men nu håller träden på att slå ut. Jag klagar ej.

Anonym sa...

du får lova att ta det lungt med engelsmännen imorgon... :) Löjligt.
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/european_football/article1605140.ece

Malena sa...

Ja, det har varit en del sårade känslor och debatt här pga det där brevet. Borgmästaren har protesterat hos Englands ambassadör och allt.

Å andra sidan sa ju Totti att han inte gillar engelsk fotboll eller England eftersom vädret är så trist, så förolämpningarna kanske går both ways...

Men det hade kanske varit snyggt om de hade förmanat sina fans att inte dricka för mycket öl och att uppföra sig snällt och trevligt, nu när de ändå var igång och förmanade.

Skicka en kommentar