söndag, juli 09, 2006

Kan det inte börja snart?

Okej, nu har jag varit och köpt dagens Gazzetta. Och fått reda på sånt som att Francesco försökte sin cucchiaio på träningen i fredags, och misslyckades. Han behöver inte spela på topp för Italiens skull. Men för sig själv. Detta är verkligen sista chansen. Och vilken sista chans. Åh, vad jag har tjatat om det här hela VM. Totti, Totti, Totti. Sluta gärna läsa nu. Men jag blir så nervös nu så jag måste tjata lite till. Italien har till exempel Cannavaro, en spelare som man aldrig behöver bli nervös för. Till och med när Materazzi spelar bredvid, så är man kolugn. Jag är inte ett dugg orolig för att försvaret inte ska klara av Henry och Zidane och Ribery och dom. Så då blir det desto mer utrymme att oroa sig för min Francesco. Det är en högst narcissistisk oro. Tänk, att just min Totti ska spela VM-final. Hur kunde det bli så? Det gör ju inget om han bara blir världens bäste spelare i Roma. Det är kanske som det ska vara, om det blir Cannavaros, Grossos, Pirlos, Gattusos VM, och Totti fortfarande är den där Romakaptenen som ingen annan riktigt förstår sig på. Det är mer troligt. Det är väl redan så. Det är vackert också. Ni hör, hur jag försöker övertyga mig själv. Det gör inget, men, åh, här har vi en VM-final, det skulle vara så roligt om... Så jag måste säga det igen: käraste, älskade Francesco Totti, gör nåt bra.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Klockan är 18.16 - sändningen börjar snart. Jag är så nervös, kan inte skriva ordentligt. Har ätit alldeles för mycket jordgubbar och borde röra på mig istället för att bara sitta här.
I alla fall, har läst det du har skrivit några gånger. Väldigt intressant! Nu ska jag försöka andas normalt. Jag hoppas, hoppas, hoppas!
//Johanna

Studiomannen sa...

Say no more.

Värst var Zidanes avskyvärda avslutning i landslaget. Cannavaro bäst i Italien och vad kan man säga: fransk press till ingen nytta eftersom de inte lyckades slå hål på den alltid utmärkte Buffon. Frankrike fick en billig straff men blev rånade på en annan, så man ska inte snacka domarinsatser. Själv tycker jag att domaren skötte sig klart godkänt. Grattis Italien och jag erkänner: det laget jag trodde skulle torska direkt vann hela turneringen.

Malena sa...

Det var verkligen inte Tottis match. Men: Francesco Totti: Campione del mondo! Det är sant! Och Danielino. Och, ja, tänk att de vann!

Studiomannen sa...

Nog för att man skulle kunna retas ang Totti, men det finns ju ingen anledning. Italien var bäst, eftersom de bästa alltid vinner. Dock tycker jag att det är märkligt att din favorit faktiskt inte har en given plats i startelvan.

Jämför med det så haussade Sverige: tror du att Totti hade platsat? Givetvis. Han hade petat Isaksson för fan... :-D

Studiomannen sa...

Läste Rosa idag. jag kan bara hålla med Bank i sin hyllning av dig!

Malena sa...

Tack så mycket Peter. Han är för söt, den där Simon Bank.

Totti skulle platsa i alla lag, men han vill bara spela i ett!

Anonym sa...

Kul för totti, riktigt kul.. Men den som var lite större detta vm var nog ändå Pirlo. kan inte sluta titta på honom.. självklart får han ibland mer utrymme än Totti då den senare ligger högre upp i banan och inte får lika mycket tid på sig. Så satans glad för Ita skull.. och vem fan är Zidane?

Skicka en kommentar