onsdag, juli 05, 2006

Italien!

Kan någon förklara för mig hur jag ska kunna sova efter det här?

Första halvlek var underbar. Så ser vacker fotboll ut. Andra halvlek var en plåga. Plus FÖRLÄNGNING. STOLPTRÄFF. INSIDAN av stolpen. RIBBTRÄFF. Jag tror mig minnas att tyskarna hade några livsfarliga försök också, men fråga mig inget om motståndarlaget. Jag kommer inte ihåg vad någon av dem heter. Jag hade givit upp när första målet kom. Såg framför mig hur Totti lade upp första straffen och sköt den som Roberto Baggio. Luften var tjock av värme och fläderdoft när jag gick hem. Jag darrade. Hur kan man sova?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trots att gårdagens match inte kommer att bli ihågkommen längre än det tar att säga Zizou så ser jag ändå fram mot söndag. Ge oss en repris på EM-finalen år 2000. Det året som vårt hobbyfotbollslag (http://tellus.legalizers.com/index.php) drog igång i kaninburen. Den sommaren var också varm och ölen på 3V var lika god då som nu och Frankrike vann när Italien hade slutat spela boll och börjat fira.

Det var en mycket vacker sommar.

Malena sa...

Jag tror på Italien. De kommer inte att sluta spela boll den här gången. De vill mest. Och de har spelat bäst. Tyskland-Italien var så intensiv så jag blev inte så engagerad i matchen igår. Jag kunde liksom inte ta in en match till. Frankrike var underbara mot Brasilien, men igår hade de tappat glansen. Italien däremot känns ostoppbara. Och espresson på Street var god. Serveras i pappmugg, känns autentiskt.

Skicka en kommentar