lördag, juli 01, 2006

I feel I have to mention, that the band was out of tension

När den franska publiken visslade ut sitt eget lag i deras första match i VM tänkte jag tillägna Thierry Henry en sång, för att liksom heja på istället för att vissla. Det vore ju så tråkigt med Henry och alla fina franska spelare, om de bara skulle vara så sega som de var i gruppspelet. Men det blev aldrig av, jag minns inte varför, och sen tappade jag tron på att det skulle bli nåt av Frankrike. Men oh! Nu kan de väl få den allihopa. Henry och Zidane och Ribery och Malouda och Sagnol och alla. Ni får dagens dans från The Shangri La’s. Det är inte samba, det är Sophisticated Boom Boom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.Saval batterier som pengarna pa min mobil ar slut sa jag kan inte svara dig. Roskilde ar dock toppen. Trakigt att Argentina akte ur men ratt at Brasilien. Dom ar inte bast langre aven om jag tycker Frankrike, las henry och zizou, ar lite arroganta. Nar spelas semin ? kommer hem mandagkvall sa om det ar da kan det vara kort. sms:a!

Anonym sa...

Efter första matchen tänkte jag att om Frankrike åker ut i gruppspelet så får de fan i mig skylla sig själva. För laget hade ju egentligen alla kvaliteter som ett lag kan önska sig. Ändå var det bara Zizou och Henry som rörde sig. Nu ler jag bara. Till och med Viera och Makelele var med i anfallen mot Brasilien! På länken finns låten jag borde ha trallat med till i söndags morse klockan fyra: Paris la nuit.

http://www.manuchao.net/pasado/discographie.php

Skicka en kommentar