måndag, juli 17, 2006

Ciao Damiano

Mellan all VM-eufori och skandalprocesser lämnar Damiano Tommasi Roma. Förra veckan råkade jag titta förbi hans hemsida och han hade uppdaterat, bara två dagar efter VM-finalen. Man tänkte att det skulle vara nån gratulation. Men han berättade att hans mamma, som varit sjuk länge, hade dött. Och så tackade han för påsken, då han hjälpte till med en insamling för de intagna på fängelset i Rebibbia. Han har liksom alltid hjärtat och hjärnan på nån viktigare plats, Damiano. Han har varit tio år i Roma, det sista hade han ett kontrakt med minimilön. 1 500 euro i månaden. Hoppas han får en fet guldklocka nu. Fast jag vet inte om han vill ha en. Han skriver långt om varför han slutar.

2 kommentarer:

Studiomannen sa...

Liten avstickare: med tanke på spalter om sport i TV kan jag berätta om att jag var mycket glad att jag färdades den långa sträckan till Gävle. Matchen Gefle-MFF igår var en modern klassiker. Hoppas att du har tid och möjlighet att kolla in PPV-matcher också, trots att Roberto Vacchi regerar...

Malena sa...

Nej, jag kan tyvärr inte se ppv där jag bor nu. Men jag förstår att matchen var häftig.

Jag skrev tydligen mycket kryptiskt i den där spalten, för redigeraren ändrade i bäst/sämst och tolkade det som att jag sa att SVT var bäst på friidrott. Jag hade inte sagt nånting alls om SVT.

Skicka en kommentar