måndag, september 12, 2005

Fifa-approved

Jag har ju snöat in på det här med Romas matchtröjor och bollar. I matchen mot Udinese igår såg jag Janus-bollen i spel för första gången. Jag vet inte hur spelarna uppfattar den, men i tv var den en katastrof. Den fladdrade och flimrade som en fjäril i flykten. (Eh, jag kunde inte låta bli att skriva den meningen.) Fifa som gillar att lägga sig i, varför har de godkänt Janus?

Och vad var det jag sa, det finns en grön tröja:


Uefa-cup, Coppa Italia, borta- och hemmaställ. Alla olika. Ett av dem grönt. Diadora hade tydligen mörkat alla sina alternativa matchställ och presenterade dem idag. Sådan är kapitalismen.

Men det verkar bli Barcelona och Roma som spelar utan sponsor på tröjan i år! Dyrt kalas.

Annars var Geniet Cassano bra i matchen. Man såg verkligen hur koncentrerad han var. Så lätt man glömmer alla struliga kontraktsturer bara man får en aningens smak av hur samspelet mellan Totti och Cassano kan vara. Det borde finnas en regel som säger att de ska spela i samma lag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar