torsdag, september 29, 2005

Tian

Det har varit populärt att lista bästa fotbollsbloggarna de här dagarna. Junivallen platsar inte i Göteborg, men blir uttagen i mer internationella elvor. Det vill säga av folk som inte förstår vad jag säger. Amerikanska The Global Game tillskriver mig en helt ofrivillig medskribent och utlovar fokus på damfotboll. Om det ändå vore så vackert. Junivallen handlar ju mest om Francesco Totti. Men även om uttagningen alltså skett på högst tvivelaktiga grunder, är det såklart mycket hedrande att bära detta världslags tröja nummer 10. Samma som min käre kapten. Tjusigt. Och jag spelar tydligen på topp!

[Uppdatering fredag 10.47: Nu har jag talat dem tillrätta och fått en ny beskrivning. O, hur o-zlatanskt gammaldags det svenska bidraget till denna elva framstår. Och det är det ju också.]

Så jag vill ta tillfället i akt och tipsa om The Global Game. De är fenomenala på att hitta nyheter från världens alla hörn och dra röda trådar mellan dem. Krönikan över skotsk fotboll är en favorit till exempel, och var annars kan man få ett fotbollsperspektiv på katastrofen i New Orleans?

Andra som jag tycker om just nu: min anfallskollega OleOle, de generöst översättande zlatanisterna hos Ibra=Zlatan och något tunga men superintressanta Asian Football Business Review.

2 kommentarer:

Carl Arenlind sa...

Lite spännande också att de fått in mig som en av skribenterna...

Kul i alla fall att du tog plats!

Malena sa...

Ja, jag undrar hur det gick till. Jag undrar vad amerikanerna ser i mig överhuvudtaget då de inte vet vad jag skriver.

Ditt namn sprids över världen nu i alla fall!

Skicka en kommentar