fredag, mars 21, 2008

Glad påsk alla!


24 kommentarer:

Anonym sa...

förra gången Roma förlorade med 7-1 tyckte laziofans upp bildekaler med texten "Grazie Manchester".
Man kan ju hoppas att de börjar säljas nu ingen.....vilken månad , först Valon och sen det här./Lerneby

Malena sa...

Vadå "det här"? Att Roma spelar kvartsfinal i Champions League? Den är inte slut än.

Det här med laziomänniskors fixering vid Roma har vi väl diskuterat förut. Men är Lazio verkligen i ett så desperat läge att 2-0 mot Man United är anledning att fira?

Anonym sa...

Nja det är mer kommentarer som "vi vinner Cl", eller "egentligen är det vi som ska leda ligan" som gör matcher mot calgliari och manchester så bra. /Lerneby

Malena sa...

Ingen har väl sagt att vi ska vinna CL i år, det är ju nästa år när finalen går i Rom vi ska göra det.

Anonym sa...

Visst.
Aerosmith gjorde en singel på 80-talet.
Dream on.
/Lerneby

Anonym sa...

Jag spelar hellre kvartsfinal i CL och torskar, an aker ut redan i gruppen...

Men man kanske kanner sig tryggare i tillvaron om man vet att man ar skit, inte har nagra drommar och bara kan hoppas pa att storebror slar sig? Later som ett trakigt satt att tackla livet.

***

Som vi sjong nar spelarna kom fram till curvan for att tacka efter matchen...

"VINCEREMO IL TRICOLOR!" =)

Malena sa...

David, det var fint att laget fick så mycket stöd hela tiden efter det andra målet.

Anonym sa...

Ja, det var det verkligen. Tror det finns fa supporterskaror som skulle gora samma sak, och det gor mig stolt att en av alla de roster som visade sin karlek ocksa var min.

Helvete att jag inte har rad att aka till Manchester bara. Massor kompisar som aker dit, och aven om matchen kanns ratt onodig med tanke pa tisdagens resultat, kommer det sakert bli en valdigt speciell trasferta. Du sitter inte och trycker pa nagra miljoner i madrassen som du kanske kan dela med dig av? ;-)

bella...

Anonym sa...

"Men man kanske kanner sig tryggare i tillvaron om man vet att man ar skit, inte har nagra drommar och bara kan hoppas pa att storebror slar sig? "

Nja, nu vill jag minnas att VI slog storebror ganska rejält för någon vecka sen.

Romas största problem - och detta har jag sagt flera gånger - är dess självbild.

Malena sa...

David: Magari! (Jag tycker det är så roligt att jag lärt mig använda det ordet så jag tar varje tillfälle i akt att göra det.)

Lerneby: Vad är problemet när Roma som enda italienskt lag spelar CL, ligger 4 poäng bakom toppen i ligan och publiken tackar laget när de förlorar mot Man U?

Som du själv hela tiden illustrerar upprätthåller ju Roma även Lazios självbild, eftersom det största ni kan tänka er är att slå Roma.

Anonym sa...

Det är inget problem. Men det är roligt.
Och jag njuter dessa korta sekunder innan vi åker på däng igen.
God helg förresten/Lerneby

Malena sa...

Trevlig helg!

Jag ska också hälsa från Paolo till dig, jag haffade honom en liten stund men just när han kom till det intressanta var han tvungen att gå, så jag får ha tag i honom igen och se om han kan hjälpa mig.

Tycker du det verkar troligt att George Soros vill köpa Roma? Milano Finanza skrev det igår.

Dessutom är det väldigt fantastiskt att Raffaello Follieri kopplas ihop med den andra gruppen investerare. Hans historia är helt galen. Han fick en förstasida i Wall Street Journal för ett tag sen för att han lurat Bill Clinton att råda sin affärsmanskompis att investera i hans icke-existerande uppköp av katolska kyrkans fastigheter i USA. Han levde själv lyxliv på Manhattan med pengarna.

Dessutom har han lurat Anne Hathaway som han är ihop med att han är en snygg, rik italienare medan han i själva verket är en kille från Foggia med dubbelhaka och utan pengar som satt på sig en kavaj.

Anonym sa...

Gott Malena.
Mister är en klippa.
och storyn blir ju bara bättre och bättre ( och mer komplicerad:))/Lerneby

Malena sa...

Jomen, George Soros? Verkar det inte som en story som är too good to be true?

Anonym sa...

Lerneby: Precis, ni lirar tva matcher om aret och att ni vinner en av dem far ses som naturligt. Resten av sasongen snackar ni om Romas resultat, att ingen vet vem Totti ar utanfor GRA och "Roma-komplotten mot Lazio". Zzzzzzzzzzzz...

Hade inte bytt om jag sager sa, trots att jag led (och lider) mycket efter derbyforlusten.

(Om du inte tillhor det slaktet sa behover du inte kanna dig traffad, men manga laziali jag traffat i Rom uppfor sig precis pa det sattet.)

Malena: Magara! svarar jag med. Det vill saga om miljonerna i madrassen.

Angaende agarbyte ar jag lite mer kluven. Om vi forutsatter att det finns en viss sanning i nyheten sa vore det ju givetvis fantastiskt for att bygga ett slagkraftigt lag. Tyvarr sa forlorar fotbollen mer och mer av sin sjal med sana har typer av agare.

Malena sa...

Ja, det var om miljonerna jag sa det också.

Och om ägarfrågan är det som story betraktat jag menar att det är too good, som tifosa vill jag inte ha nån amerikan.

Anonym sa...

Tillagg: George Soros (eller nagon annan rik investerare) kan givetvis gora Roma till ett fantastiskt fotbollslag med sina pengar.

Men jag tror knappast Soros ar romanista, och han vet sakert inte ett skit om klubben och dess historia. Han lar aldrig ha satt sin fot i Testaccio (om inte for att ga och kaka gott pa nagon Rom-resa) och jag tror knappast han ens kan en enda rad av "Roma Roma".

Sensi-familjen ma ha sina brister men man ar i varje fall romanisti. Jag tycker om presidenter som ocksa ar supportrar, och som inte bara ser pa klubben som en investering eller ett satt att fa sin stund i rampljuset.

Givetvis onskar jag mig ett sa slagkraftigt Roma som mojligt, men min romantiska adra vill inte se klubbens identitet suddas ut.

Givetvis ar jag medveten om att jag lever i en tid som inte ar min, och att det inte finns plats for tankar av det slaget i dagens fotboll. Tyvarr.

Anonym sa...

Malena: Jo, jag forstod det ;-)

Vi ar tydligen ense om amerikanen ser jag.

Malena sa...

Faktiskt är ju delar av Roma exempel på att det FINNS plats för den sortens romantik i våra tider. Delen jag mest syftar på är såklart F. Totti. Som visserligen brukar säga att han vill ha ett så bra Roma som möjligt, men också att man inte vinner så mycket med Roma som med andra klubbar, ändå har han valt Roma. Och han har minst en efterföljare.

Å andra sidan kan man säga att den italienska fotbollen skulle behöva mer rimliga, icke-korrupta affärsmetoder. Nu när den ändå är business. Och Franco Sensi är knappast den hederligaste eller mest kompetente på det området. (Även om han inte alls är en av de fulaste fiskarna heller.)

Rosella är MYCKET bättre även om hon inte är perfekt.

Men utländska investerare kanske skulle vara en nyttig motkraft till diverse makter, typ Geronzi, Berlusconi och de där. Förutsatt att de inte är lika skumma som olika thailändare och oligarker som investerat i Premier League.

Anonym sa...

Absolut, Franco Sensi ar inte nagot helgon. Rosella ar sakert battre, men hon har samtidigt bojt sig for makten, vilket jag kritiserade henne mycket for tidigare. Svart att klandra henne dock med tanke pa vilka som styr (och styrde) den italienska fotbollen. Finns ju for- och nackdelar med allt.

Kanske kan utlandska investerare rora om lite i grytan och fa till en positiv utveckling i Italien. Tvivlar dock pa att Soros ar ratt man for uppgiften.

"Faktiskt är ju delar av Roma exempel på att det FINNS plats för den sortens romantik i våra tider"

Haller med till 100%. Ar extremt stolt och lycklig over att det fortfarande finns nagra bandiere kvar i var klubb. Inte manga andra supportrar som har samma privilegium.

Malena sa...

Grejen är ju att Rosella även om hon velat inte har haft någon ekonomisk kraft att stå upp mot nån makt, utan istället varit helt beroende av dem. Däremot skulle jag tro att en del är rätt skraja om det nu verkligen är så att någon kapitalstark utlänning vill gå in i Roma.

Kolla bara på hur B agerar när Air France vill köpa Alitalia... "Non passa lo straniero."

Malena sa...

...och det var Franco Sensis affärer som gjorde att Roma blev beroende av Capitalia.

Anonym sa...

Haller med.

Nu har jag hangt alltfor lange framfor datorn. Kanner att jag borde lamna den och ga ut och ta del av det Rom har att erbjuda.

Trevlig helg! Aven till Lerneby =)

Malena sa...

Det låter smart.

Trevlig helg till alla.

Skicka en kommentar