måndag, maj 30, 2005

Folk är galna

Expressens webbfråga Har Zlatan gått över gränsen? svarar just nu 56% av 1 650 personer nej. Är journalistföraktet så stort? Själv litar jag på Kristina Kappelins beskrivning av vad som hände när Zlatan Ibrahimovic backade mot henne med sin bil, och tycker att Zlatan gjorde fel. Jag gillar honom lika mycket för det, jag har aldrig ansett honom vara oklanderlig. Faktiskt är just det att han inte är så himla perfekt en stor anledning till att jag tycker om honom.

Men jag håller inte med Ralf Edström. ”Jag tror det kittlar för honom att vara annorlunda”, är hans tolkning av händelsen. Det måste vara skönt för Edström att äntligen få en anledning att klaga på Zlatan.

Stackars Dribblahimovic när han kommer till Sverige imorgon. Gissa vad alla kommer att vilja prata med honom om nu. Han kunde ha vänt hem som den hyllade italienhjälten. Bara. Otajming, Zätat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar