torsdag, april 13, 2006

Now my heart is full



Nu börjar det här verkligen bli löjligt, om det inte var det förut. Jag behövde inte den här bilden, den här ovanför. Det räckte redan och blev över. Men jag fick den ändå. Folk politiserar och pratar om vackra Roma och ”dagens fotboll” och sånt. Jag vill inte det. Jag har inget smart att säga, inga analyser. Jag vill inte använda för många superlativ heller, för de blir bara tomma. Jag har bara de vanliga ”åh!”:na.

Hur många gånger har jag ändå skrivit om Roma nu? Eller om Totti. De har ju helt tagit över det här lilla hörnet av internet.

Men det finns väl inget intressantare att skriva om? Det händer väl inget viktigare i världen den här våren?

Idag måste jag i alla fall säga ett av mina ”Åh, Totti!” igen. För är inte den här bilden det vackraste man kan se? Eller de här? Francesco Totti band supportrarna i Curva Sud, hejandes på Damiano Tommasi och de andra killarna mot Palermo i Italienska cuppen igår.

Nån på nåt forum sa: ”Non è un capitano, è un sogno”. En dröm. Ja, man kunde aldrig ens drömma ihop ett bättre Roma, en bättre lagkapten, en bättre Francesco Totti, än de som vi har.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min första tanke var att med Photo Shop kan man göra mycket. Men sen såg jag på bild 5 Tottis livvakt och det vore väl lite väl b att klistra in en livvakt för att få cred.

Malena sa...

Haha, det är väl tur att du kommer hit och är skeptisk, Garageland. När jag svämmar över så lätt. Men jag tvivlade också först, bilden stämnmer ju liksom inte. Fotbollspelare står väl inte på läktaren, mitt bland den vanliga publiken.

Anonym sa...

Usch, är han också fascist? Dessa italienare förnekar sig aldrig...

Malena sa...

Nej, jag tror det är nån Juventuslakej som har photoshoppat så det ser ut som han gör fascisthälsning.

Skicka en kommentar