tisdag, april 04, 2006

Hur ska det vara?

Det är inte lätt att vara Zlatan nuförtiden. Eller att få honom att säga nånting. Man måste betala honom en massa pengar och sätta honom i en reklamfilm för att få ur honom ett citat tydligen. Så då får vi väl överanalysera det lilla vi har. Han säger såhär, om den där Nike-kampanjen:

Vacker fotboll för mig är när du spelar elegant, när du gör det – hur säger man – får det att se snyggt ut, får det vackert. Men samtidigt ska det vara enkelt.
Ja, just det. Hur ska han göra? Hur ska han komma ur den här svackan som han har? Spela vackert? Spela svårt? Spela som Zlatan? Spela enkelt? Lyssna på Capello?

Jag tror han kommer på det.

3 kommentarer:

Studiomannen sa...

Jag tror att han kommer att hamna i en liknande situation som Ingemar Stenmark. På varsitt sätt har de trassel med media. Att Stenmark var mycket blyg och tystlåten kan han ju inte hjälpa. Sådan var han. Men jag kan inte klandra honom för att han blev irriterad på dumma frågor ibland.

Henke Larsson är inte helt enkel att tas med för media heller, vilket gör att de roliga reklamfilmerna framstår som än meer enastående, men han har ju redan blivit så folkkär att han blir ursäktad när han muttrar i TV (Lex Stenmark).

Zlatan har inte kommit dit än. Han är en lysande fotbollsspelare och det finns inte mycket som tyder på att han inte blir lika folkkär. Jag hoppas på att han blir ett helgon redan i juni... Möjligen blir han inte ursäktad ifall han verkligen backar på Kristina Kappelin... :-D

Och jag blev glad att han inte gjorde mål mot Arsenal, men det är ju en annan historia.

För övrigt var bäste man på planen på Highbury Peter Fröjdfelt.

Malena sa...

Hur kan domaren varit bäst på plan när Arsenal spelade så? När Henry, Fabregas och de andra var där?

Juventus är ingenting numera, det gör mig inte så mycket. Men Zlatan har inte heller så mycket, det är tråkigt att se. De brukar ju ha Zlatan, åtminstone, men det hjälper inte så mycket nu. ETT mål tycker jag nog han kunde fått göra.

Men Arsenal är underbara, bra att de gick vidare.

Studiomannen sa...

Nej, skämt åsido - jag satt egentligen och planerade ett par grejor med en kollega (HAHA - med TV:n på. Vem försökte jag lura?) och vi blev heeeelt betagna. T o m han som har böjselser åt MUFC-hållet... AFC spelade helt suveränt stundtals.

Vi njöt.

Och Fröjdfelt var också bra.

Skicka en kommentar