söndag, oktober 23, 2005

Publikfrieri

Jag vet inte vad jag ska tro om det här derbyt i kväll. Allt handlar om Francesco Totti. Hans barn. Totti åkte inte till Uefa-cupen i Norge häromdan eftersom hans son snart ska födas. Vid träningen på Trigoria igår var 2 000 personer som inte protesterade mot nånting, skriver Gazzettan. Eller så var de 500 och kusligt tysta, med ett plakat som sa Det är ni som väljer, himmel eller helvete, enligt Ansa. Totti tog en megafon och sa till dem: Gör jag mål i morgon firar jag under Nord-kurvan”. Alltså laziosupportrarnas del av stadion. Skitkonstigt. Paolo Di Canio gjorde så, fast tvärtom, för hundra år sen, han borde väl vara den siste att ta efter? Av så många skäl. Delirio totale”, var i alla fall reaktionen enligt La Gazzetta. För ingen vet ens om vår kapten kommer att vara med i matchen, eftersom sonen som sagt är på väg. Tränaren Spalletti säger: För min del kommer Francesco spela. Vi står till hans förfogande. Ja, han sa tydligen så. Vi står till hans förfogande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar