fredag, december 19, 2008

Champions League



Roma fick Arsenal. Jag vet inte hur jag ska kommentera det. Roma kan slå Arsenal. Och Arsenal kan slå Roma och jag vill inte ens gå in på hur fruktansvärt tråkigt det skulle vara. Båda de här lagen har nästan hela sina säsonger som hänger på CL. Mexès och Juan får inte bli skadade. Jag kommer antagligen dö av nervositet innan det börjar, så de får klara sig utan mig.

Och oj, vad jag kommer heja på Manchester United. Om inte vi kan slå dem ska för i helvete inte Inter göra det. Nu var det inte alls min mening att hålla på att tippa och bedöma matcherna, men jag tror verkligen inte att Inter kan det heller. Gött. (Är det inte märkligt hur man bryr sig mer om Inter än Juve nu för tiden?)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hävdar med en dåres envishet att Man U kommer att köra över Inter. Och det baserar jag inte på att de brukar slå italienska lag med 7-1 förstås, utan för att de är ett bättre lag på varenda punkt.

Arsenal mot Roma blir en rysare. Men samtidigt kan jag som Arsenalfan känna en viss lättnad, eftersom det kunde ha blivit Arsenal-Barcelona istället och då vete tusan om de klarat det. Men jag är luttrad och är hypernervös i alla fall. Roma kan absolut slå Arsenal och jag inser det. Men jag tror det inte.

Och apropå Juve skulle det vara en sensation ifall de slår ut Chelsea. CFC kommer att vinna lätt.

Malena sa...

Ja, jag förstår inte hur Inter ska kunna slå United. Roma är det starkaste italienska laget i CL. Vilket kanske inte säger så mycket, men i alla fall.

Anonym sa...

Malena: bäst att skriva det här på din blogg också: det är absolut ingen sensation ifall Roma slår ut Arsenal. MItt problem med AFC är att de går så knackigt i ligan. Men om de spelar som de gjorde mot Fenerbahce kan de vinna hela CL.

Anonym sa...

I serien "jag lever i en drömvärld" har vi idag kommit fram till Junivallen faktiskt:
-Roma är det starkaste italienska laget i CL.
man undrar ju var det fine och forne stormålvakten Walter Zenga tycker om det?

Malena sa...

Ja Lerneby, du kan ju kolla på vilket lag som gick längst förra säsongen i CL. Jag tror faktiskt inte jag drömde ihop att det var Roma.

Jag tycker faktiskt det är helt realistiskt att säga att Roma har en mycket större chans att vinna mot Arsenal än Inter har mot United eller Juve mot Chelsea. Eller tror du verkligen de kan ta sig vidare?

Anonym sa...

Jag tror att alla de tre italienska lagen har mycket bra chanser. Juve har nog bäst tror jag. Just nu. alltså.
/Lerneby

Malena sa...

Så Roma har nu plötsligt mycket bra chanser att slå Arsenal?

Anonym sa...

Roma har alltid sämst chanser.
I allt.
/Lerneby

Malena sa...

Briljant argumentation verkligen.

Anonym sa...

Jo, när jag väl lägger manken till så....
/Lerneby

Anonym sa...

Jag är övertygad om att Inter har bra chans mot Scum Utd (såklart...). Vi har ju Zlatan. Och någon jävla gång skall vi och han lyckas också utanför Italien.

Att jag har satt några hundralappar på Juve som slutsegrare. Ja, det skvallrar om galenskap, och en för tillfället rätt god ekonomi.

Malena sa...

Det var längesen, Carl Arenlind!

Det låter bra att "någon jävla gång ska vi lyckas" är det bästa ni har att hoppas på;)

Anonym sa...

Och jag hävdar med bestämdhet att CFC kommer att vinna hur enkelt som helst i två raka mot Juventus. Man U kommer att äta upp Inter också.

Enklaste sättet att avgöra detta på vem som har rätt är att spela på detta. Lovar att spela på mina tips. Alla engelska lagen vidare.

Malena sa...

Jag tror kanske det enklaste sättet att avgöra är att vänta på att matcherna spelas.

Thomas Wilbacher sa...

Vadå!? Måste man spela matcherna för att få en vinanre? Ta mig tusan. Man lär sig något varje dag...

Fiorentina vinner för övrigt UEFA-cupen. Spela era surt förtjänade stålar på det.

Skicka en kommentar