tisdag, april 08, 2008

Pliz, pliz, pliz vote for me

Valet i Italien är i helgen. Nu har vänstermannen Francesco Totti inte bara tagit ställning i parlamentsvalet (för Veltroni), utan också i Roms borgmästarval. Han har skickat ett brev till Partito Democraticos Francesco Rutelli, Prodis kulturminister, som kandiderar som Veltronis efterträdare. Det är han här ovanför.

Undrar hur många andra lagkaptener i fotboll i världen som har samma beskrivning av sin roll som Totti.
Under de här åren har jag deltagit med stor glädje i kommunens olika projekt ... Barnen, de gamla och i allmänhet alla de som lider eller är mindre lyckligt lottade förtjänar vår uppmärksamhet och delaktighet och, i rollen jag har som Romas kapten, känner jag plikten och glädjen att förnya mitt åtagande och göra mig tillgänglig för att fortsätta delta i solidaritetsprojekten för den här staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar