lördag, november 03, 2007

Världens sämsta minne

Okej, jag är sjuk så det kanske är jag som har fel på perceptionen men såvitt jag förstår har Zlatan sagt såhär enligt dagens Gazzetta dello Sport:

En dag kallade Mancini mig till sitt kontor, han satte på en video med Van Basten och sa till mig: Sätt dig ner och titta. Studera honom, lär dig hans rörelser, notera också detaljerna. Du kommer ha nytta av det. Det var en signal: det hjälpte mig förstå på vilket sätt jag kunde utvecklas. Det är såna ögonblick som du minns hela livet.
Verkligen? Minns hela livet? Som jag minns det berättade Zlatan exakt samma historia om Capello när han spelade i Juve. Exakt. Det verkar lite onödigt av Mancini att placera Zlatan framför den där Van Basten-videon när Capello redan gjort det. Är det här nån story som Zlatan kör om alla sina tränare eller har han ingen koll på vem som är vem? Är han så desperat att idolisera Roberto Mancini att han byter ut Capello mot honom i en historia som i hans minne definierar nån slags ultimat respekt-förhållande mellan honom och hans tränare? Hittar Gazzetta dello Sport på grejor? Är det Gazzetta dello Sports reporter som har fel på perceptionen? Eller vad är det frågan om?

Uppdatering: Tydligen är avståndet mellan Junivallen och Gazzetta dello Sport mindre än man kan tro. Enligt Simon Bank som tagit reda på saken missförstod La Gazzettas reporter Zlatan. Case closed.

4 kommentarer:

Soy sa...

Haha!
:o)
Eller ja...
Jag tror att jag kommer att återvända hit.

Malena sa...

Du är välkommen, soy.

Studiomannen sa...

Trots att Van Basten är en av de bästa strikers jag någonsin sett (dvs vem som helst som är anfallare borde se och lära) verkar det helt osannolikt. Det finns två alternativ: Z drog samma historia igen och reportern missförstod eller så byggde Z om samma historia...

Malena sa...

Jag gissar ju på att reportern missförstod, men det skulle vara fascinerande om Z har berättat samma historia om båda två.

Skicka en kommentar