torsdag, augusti 16, 2007

La famiglia

Ovanvåningen i mitt föräldrahem tidigare ikväll. Mamma tittar på Göteborg–Djurgården på teve. Pappa tittar på en webbsändning av Hammarby–Fredrikstad på datorn. Två bröder tittar på samma sändning på en annan dator i ett annat rum, den tredje broren tittar på Bajenmatchen i ytterligare ett rum. Webbsändingarna är olika tajmade, först kommer ett ”NEJ” efter en missad målchans, sen två till med några sekunders fördröjning mellan varje. Pappa förmanar de äldsta bröderna att de måste vänta med att skrika när nåt händer. ”IFK Göteborg spelar så jävla dåligt!” säger mamma.

5 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Men vad gjorde du då?

Malena sa...

Ja, jag kom alltså upp på ovanvåningen och bevittande den här scenen, så jag var inte riktigt delaktig till en början. Men jag tror jag satte mig och kollade på IFK-DIF då, det var så tråkigt så jag började läsa på boken Zlatan är Zlatan av Karlsson och Wegerup istället, den var dålig men ibland så stilistiskt märklig att det blev komiskt. Hade jag haft den här nu hade jag till exempel kunnat återge det mycket dramatiskt berättade stycke där författarna anayserar varför Jens Fjellström vill kontrollera sina intervjusvar i förväg. Sen kollade jag på andra halvlek av Hammarby.

Intressant att veta va?

Sånger från nedre botten sa...

Jag tyckte bara att det var en puzzelbit i familjehistorien som fattades...
..dina "JA!" och "neeej".

Malena sa...

Okej jag erkänner att jag bidrog med ett antal jan och nejn och säkert också ganska många "Erkan spelar så jävla bra!"-utrop.

Carl Arenlind sa...

Mamma vet alltid bäst.

Skicka en kommentar